การปฏิบัติการจัดการเรียนรู้และการวัดประเมินผลครอบคลุมเนื้อหาตามมาตรฐานการเรียนรู้วิทยาศาสตร์ ที่เน้นการบูรณาการเทคโนโลยี ความรู้ในเนื้อหาวิชาเฉพาะ ผสานวิธีสอน การออกแบบจัดกิจกรรมเพื่อสำรวจความเข้าใจของผู้เรียน การจัดกิจกรรมเชื่อมโยงประสบการณ์เดิมกับประสบการณ์ใหม่ การจัดลำดับเนื้อหาและลำดับแนวคิดเชิงวิทยาศาสตร์และลำดับการคิดของผู้เรียน การอภิปรายในชั้นเรียน การใช้สื่อ สถานการณ์ บริบทและโจทย์ปัญหา การฝึกปฏิบัติการสอนแบบจุลภาค
Practice of learning management and assessment covering the national science benchmark based on technological pedagogical content knowledge. Designing learning activities for probing student’s understanding. Providing activities to link prior experience with new experience. Ordering and sequencing scientific concepts and students’ thinking. Classroom discussions. Utilization of learning materials. Events, context and problems. Micro-teaching practice.