ลักษณะและกระบวนการทางการตลาด  แนวคิด  บทความ  ความสำคัญ  หน้าที่ และปัจจัยทางการตลาด  การแบ่งส่วนตลาด  การเลือกตลาดเป้าหมาย  พฤติกรรมผู้บริโภค  ส่วนประสมการตลาด และการวิจัยการตลาดเบื้องต้น

 

Nature and process of marketing, concepts, role, functions and factors of marketing, market segmentation, Selecting target market, consumer behavior, Marketing Mix and Marketing Research.



Roles, functions and responsibilities of business toward society, environmental impact business, business response to social need and stakeholder management


entrepreneur

แนวคิดการบริหารธุรกิจยุคโลกาภิวัฒน์ บทบาทและความส าคัญของการบริหารธุรกิจยุคใหม่ องค์ประกอบและการเขียนแผนธุรกิจ การเตรียมพร้อมส าหรับการเป็นผู้ประกอบการ การวิเคราะห์ความ เป็นไปได้ทางธุรกิจ การบริหารความเสี่ยง 

 Concepts of business in the administration in the globalization era, roles and the significance of modern business administration, business plan elements and writing, competency preparation for being an entrepreneur, business feasibility analysis, risk management.